CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, December 15, 2009

Yeaaaa karipap ku menjadi...

hari nih menjadikan pagiku lebih ceria... aku BERJAYA wat karipap.. hehe.. ala mesti korang kata "wat karipap pon nk banyak citer" aaahhh lantak laa nih 1st time aku wat karipap.. sebelum nih ada gak tgk2 resepi tapi mcm susah jek.. tu yg malas.. sekali kak zura bgtahu resepi senang.. aku try la.. kaka zura yg brutal tu pon leh wat karipap tak akan la aku tak leh kan.. hahaahahh jangan marah ek ketua geng..
ok nk jadikan citer semalam aku pose and berhajat beno nk buka pose makan karipap handmade.. hehe. sekali cuaca mendung menandakan hujan nk datang lagi.. aahh baik aku amik cik aimy dulu kang kalau dah hujan lain pulak citernya. Bila cik aimy dah bersama2 turun ke dapur nampak gayanya keje senang jadik susah la.. dengan dia yg takmo letak nk dukung aja.. so aku masak jek untuk berbuka tak jadik wat karipop itu.
tapi dalam hati nih meronta2 nk buat gak nih.. hehe... sebab nnt kak zura tanya matilah aku ..
beriya mintak resepi tak simpan aja dalam buku.. huhu. kul 3.30 pg aimy bangun main and macam biasa dia akan kacau2 aku la kan.. aku buatkan susu dan niat buat karipap tu aku teruskan juga dipagi yang hening itu.. aku uli la doh nya dulu.. emm inti apa nak letak nih?? aku tgk telur melambak kan.. nk buat kek yg tak terbuat2 tu... so aku buat inti telur aja la.. senang citer.. dipendekkan citer akhirnya berjaya la aku membuat karipap yang menjadi kebanggan aku.. ~ceh ayat masuk lif tekan sendiri...
bila Mr Hubby bangun jek dia tanya..
Mr Hubby : goreng apa tu?
Aku : karipap
Mr Hubby : beli katne?
Aku : buat aaa.. (~nape tak caye ke?? hahhahahhaha maklumlah dia tido masa kau
ketang ketung kat dapur pagi buta tadi)
Aku : OK tak ??? (soalan standard yang aku memang dah tahu jawapannya.. hahaha)
Mr Hubby : Ok (mestilah jawab ok kan kalau tak nnt aku mogok takmo masak pulak..huhu)
nih la hasil karipap inti telur yang aku buat pg tadi... yg kecik tu karipap untuk aimy yg dah dimakankan oleh ina kat opis.. (wakil aimy la tu)

5 comments:

  1. wah angah..hebatnyer!!!.hehe..sy pon x pnh wat karipap sndri..mst best ek bila hasil keje tgn kite mnjadi chaiiyo rrr!!!

    ReplyDelete
  2. andak : hahahha tu la pasal.. menangis mas saya tgk karipap nih.. haha

    ReplyDelete
  3. hehehe..berkat karipap akak..kenyang ina pagi ni :D tq2..

    ReplyDelete
  4. ketua geng..from UK...heheDecember 15, 2009 at 6:07 PM

    waahh..cayala..menjadi la karipap ko..cam sedap jerk..bleh buat lg tu..bubuh inti lain lak nnt..hehe

    ReplyDelete
  5. tapi tebal sikit la kak.. next time buat kena nipis sikit.. hehe thanx for the resepi

    ReplyDelete