CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, December 23, 2009

Aimy 10 months ++

lamanya aku tak update pasal anak aku.. cik aimy.. hujung bulan nih masuk 11 bulan dah anak aku.. kejap betul masa berlalu.. dapat tengok dia membesar depan mata aku adalah sesuatu anugerah Tuhan yang terlalu tinggi nilainya. walaupun masa aimy banyak kat nursery.. ye lah aku keje opis hour.. kul 7.15 dah hantar dia gi nusery paling awal aku amik dia 5.30 ptg .. kalau takde apa2 la . Kalau ada keje 6.30 aku amik , kadang2 tu kul 7++ pon ada. sedia jek la duit bayar nursery nya OT.. hehe tapi Alhamdulillah aimy jadi anak yg independent... cume kadang2 ngan family members kami dia manja terlebih sudahhh.. maklum lah cucu sulung belah aku ngan Mr Hubby. Semoga dia jadik anak yang membanggakan .. InsyaAllah.
ok berbalik kepada pencapaian aimy :
  1. Yeaaayyy aimy dah nk tumbuh gigi.. walaupun ada kawan2 kata anak aku lambat tumbuh takpe lah.. biar lambat rosak giginya.. haha jangan jadik mcm aku. mak aku kata ~ kak long setahun lebih baru tumbuh gigi... setahun setengah gigi dah abis rosak.. hahahha lawak tul. Mak aku bagi makan gula2 aja kot. huhu
  2. Aimy pon dah berdiri cube nk imbangkan badan dia.. insyaAllah tak lama lagi jalan la tu
  3. Dah boleh paham arahan sikit2 la.. bye.. kiss.. clap ur hand.. step ur feet.. agaknya la dia paham pasal bila aku suh aja dia buat.. cume nk suh dia tolong masuk baju dalam bakul kotor aja dia buat tak layan kat aku.. ada ke patut.
  4. Ada beberapa word yang dia suka sebut ayahhhhh ngan buahhh.. ibu?? emm hampeh sampai aku majuk2 ngan Mr Hubby sbb dia takmo ajo aimy sebut ibu.. aku jek sibuk2 ajo aimy sebut ayah.. hehe tapi aimy memang anak ayah... nampak je ayah dia nk tido pon leh bangun.
  5. Dah pandai kemas okeh.. (kemas baju dia dalam almari ~ maknanya keluarkan satu persatu baju dia dr laci itu.. adoiii sakit jantung aku.. puas aku kata jangan no.. tak de herannya dia.. (Mcm mana org kata jangan sebut Jangan n NO.. hehe tak boleh laa.. tapi aku biasakan bg reason aa.. jangan bukak laci nnt aimy tersepit sakit.. ~dah tersepit pon haha tapi dia buat lagi.. semangat kental nih)
  6. Anak aku dah meninggi laa.. aku perasaan seluar dia semua dh senteng... hehe pastu bila berdiri kat meja dah kena tepi meja tu.. puas aku suh dia tunduk sikit.. hehe kadang2 jek dia buat.. selalu dia langgar jek.. pastu nangis.. huhu
  7. Mulut dia sangat riuh bercerita .. tapi bahasa kami mcm ayam ngan itik la ye.. hehe kang korang ingat dia citer sang kancil ngan kura2 lak.
  8. Badan dia susut sikit la maybe sbb ada demam aritu.. 2 kali.. rindu aimy yg chubby.. berat dia 7.3 jek skang .. huhu tapi masih dalam line lagi.. haha
  9. kalau pegang phone tu dah tahu letak kat telinga.. buat2 mcm cakap ngan somebody .. kekadang dia buh lak kat telinga aku.. aku pon mcm org giler la bercakap.. ~ helloo atokk.. haa ni aimy takmo tido atokk.. hahahaha. so dia dah tahu la benda tu untuk bercakap n letak kat telinga
  10. Kalau remote lak dia akan tekan menghala ke TV dan suka kacau siaran aku.. hehe.. ok la tu.

ok tu jek la kot takat yg aku ingat.. kay layan la gambo2 buah hati semua ni..

aimy ngan bunga dan topi.. actually topi nih topi kait yang aku beli ngan one of member gak shima nama dia.. MIL aku suka kalau aimy pakai.. so kalau berminat nk tempah leh gi tengok blog Shima ok

Aimy with my family... atok mat, atok mai, mak ngah, pak uda, ngan mak su

Aimy with my FIL (yang ada dalam gambar): Mak wo,Pak wo, onyang, pak ngah, mak lang, pakcik, mak chu, tok teh & tok cik


dia lah permata hati kami... Nur Aimy Azzalea Amirudin..

No comments:

Post a Comment