CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, December 17, 2009

Cheese... yummy yummy

Semalam mood aku baik sikit.. balik keje terus aja prepare barang2 buat carrot cheese cake .. bukan apa , cheese dalam peti tu dah meronta2 agaknya untuk dikeluarkan.. lemas dok dalam fridge sbb asyik tangguh aja projeknya... so lepas amik aimy.. aku parut la lobak..(nih la part yg aku paling benci malas nk buat kalau bako kek ni..) kedua malas nak asingkan telur putih and kuning.. hehe tapi bab makan memang cukup suka.. kalaulah ada sapa2 yg sudi buat 2 perkara nih untuk aku.. leh la aku buat kek nih ari2. hehe (dulu adik ada senang sikit.. ~ aku terasa kehilangan ko dik... haha ayat poyoss). sambil aku buat kek aku upah aimy biskut milna.. dok diam aja dia makan biskut tu dalam walker..
lepas dah berperang kat dapur tu akhirnya siap gak la bancuhannya.. sekali tergatal lak nk try buat cupcake sbb semalam gi soping barang kek ngan ina.. terrrrrrrrbeli alat untuk buat deco.. tapi tak best la.. susah nk guna.. hehe (sebenonya aku yg tak reti.. tapi tak pe usaha lagi). aku buat la 5 bijik cupcake dan yang lainnya aku bako jek biasa.. so nipis sikit la kek aku tu.. lantak la janji carrot cake gak namanya. hehe
Setelah beberapa jam menunggu kek masak dan sejuk.. baru lah aku makeup dia guna frosting cheese.. and tabur la badam cincang dan konon2 nk deco... sekali mcm tak jadikkkk aja.. aahhh lantak la janji ada kaler2 sikit.. haha.. and aku lah yang ngap dulu.. suku bahagian aku bawak gi opis la.. untuk kawan2 aku makan.. ~sorry kak.. ko leh baca aja.. pasal jauh beno kat UK aku nk kirim... dan untuk dila yang kat melbourne.. telah akak makan kan untuk awak 2 slice tadi.. harap puas ati yer.. hehe

nih la gambo kek yang dah siap dan potong2 tu aku bawak gi opis untuk guru2 IT makan (sori ina ko dtg jek kek tu dah abis.. hehe lain kali k)


Nih lak rupa bentuk carrot cheese cupcake aku .. comotttt
haa bukan tu aja yang aku bawak gi opis.. aku bawak skali oreo cheese choc truffle yang aku try n error buat lepas belajo wat coklat aritu. bawak nih sbb dah janji ngan fari.. Alhamdulillah abis gak.. semak aku tgk dalam peti ais tu. truffle nih aku buat cuba2 resepi kat internet sebab aku suka cheese.. sebab tu la badan mcm cheese.. hehe allooo dah nk mula mengata la tu... kalau korang nk tahu cheese tu lambang kemewahan aku tau.. bukan beg LV @Coach.. harap maklum..hehe.. untung Mr Hubby aku ek..


nih la rupanya oreo cheese choc truffle aku.. dalam oreo ngan cheese buat bebola pastu celup coklat conveture atau compound.. pastu letak badam (tak letak pon ok jek tak ubah rasa) akuu sukaaaaa.. tapi tak leh la makan selalu kang naik macam apam la pulak aku ni. huhu

ok kepada kak zura yang sibuk nak tunggu en3 pasal handmade choc aku.. nnt la aku update sebab gambar tempahan yang terawal tu ada kat hp Mr Hubby. ok la skang jam menunjukkan jam 5.32 pm.. aku nk balik dulu la nk ready untuk baca doa akhir dan awal tahun. Selamat menyambut tahun baru maal hijrah..
~Ya Allah semoga tahun baru Islam nih menjanjikan yang terbaik untuk diriku.. suami ku.. Anak ku, keluarga ku.. keluarga mertua ku.. sahabat2 ku.. saudara mara ku, pelajar2 ku dan buat semua muslimin dan muslimat. Semoga kami sekeluarga terus dilimpahi dengan kasih sayang dan perhatian mu ya Allah. aminn..

3 comments:

  1. kak mas tempel la resepi kat sini kak mas..bebile terdesak bley gak saye buat..(kalau rajin la)kui2...

    ReplyDelete
  2. ketua geng..from UK...heheDecember 21, 2009 at 7:23 AM

    huaaaaa...simpan utk aku skit kuih ko tu...terliur aku tgk!!!huhu

    ReplyDelete
  3. dila : nnt akak tepek ok
    akak ku : simpan untuk ko berbulu la kuih tu weii.. ko balik nnt aku buat la

    ReplyDelete