CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, December 2, 2009

Trip to Terengganu ~ Part 1

Lepas raya aidiladha pepagi sabtu kami berangkat ke Terengganu darul iman... actually kami g sana tu sbb nak attend majlis perkahwinan one of my fren masa degree dulu.. Nor khalida atau nama glamernya El.. memula tu cuak gak la nk gi sbb banjir oh banjir nih.. takut la apa2 jadik kan.. tapi maybe Tuhan memang izinkan kami ke sana... jumaat tu cuaca sangat baik dan tak hujan dah.. so kami decide untuk gi la jugak..

pepagi sabtu kul 7.30 (janji melayu) kami pun bertolak menaiki kereta (kalau tolak jek tak sampai lak kang.. hahhaha) siap bawak bekal segala nih.. sebab takut wabak taun kan.. so kami singgah kat teluk cempedak untuk makan dengan lahabnya tak sabonya. hajat di hati nk gi makan tepi laut tu sekali mcm payah aja nk angkat brg berkoyan2 lagi ngan nk cari paking lagi ngan nk carik port baiiiikkkkk punya.. last2 Mr Hubby terus berenti kat tepi tempat tunggu bas yang memang takde orang... kami pon makan dengan gumbiranya.. sehinggalah diganggu oleh monyet2 comel yang nk makanan kami... aku apa lagi melompat la membawa anak aku... hahah bukan penakut cume jaga keselamatan diri & anak aku.. tu aja.. hehe

aimy gumbira dapat kua dr keta.. haha

ni la menu kami yang menyelerakan.. rendang daging.. ayam goreng rempah.. sup bebola daging.. ikan masin cik milah melako dan serunding daging makcik... nyummm nyumm


diaorang nih la yang makan dulu.. tak agak2

kami teruskan la perjalanan yang tak sampai2 tu jauh untuk ke homestay yang aku dh booked kat kuala terengganu. Homestay Losong siakap namanya.. rumah 2 tingkat berkembar.. tapi aku amik sebuah umah aja la.. sebelah lagi ada org lain sewa .. sampai umah kemas2 barang tunggu adik2 aku ngan Mr Hubby gi membeli belah barang dapur untuk main masak2 sepanjang kat situ kan.. last2 malam tu makan megi kari jek.. tapi best la kan sbb aku yg masak.. hahah.

diperkarangan homestay losong siakap

ok entry trip ke Terengganu part 2 akan menyusul lak lepas nih.

3 comments:

  1. ketua geng..from UK...heheDecember 2, 2009 at 7:15 PM

    waahh...cam best jerk trip ko ke ganu...jeles aku tgk korang pakai baju nipis2..aku anak branak ni ha dah mcm 'nangka'..berbungkus2..berlapis2 sluar baju pakai..tu pun sejuk nak mati..huhu..aku nak baaaaaliiikkkkkkkkkkkkk M'sia...

    ReplyDelete
  2. dok kat umah pon sejuk ke kak?? aduii ingatkan best jek bermain salji

    ReplyDelete
  3. ketua geng..from UK..heheDecember 3, 2009 at 3:56 PM

    dlm umah pun cam pasang aircond plg maksimum..sejuk giloess!!!!

    ReplyDelete