CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, December 4, 2009

Trip to Terengganu ~ Part 4 (Last Episode)

Hujan turun kejap lebat kejap renyai2 kejap lagi sedang2.. hehe.. lepas bfast nasi goreng kul 8.30pg(chef yang sama), kami pon bersiap barang untuk balik.. hati risau gak nih.. tapi dalam risau2 tu pegiii gak beli kopok losong dah dekat kan.. sempat lagi bergambo sakan kat sana.. hehe.. mcm pelancong asing aja.. ye la kira asing la kan.. bukan ari2 gi sana . sementara tunggu adik tu bungkus kopok losong sempat lagi posing.. banyak gak la.. hehe tapi kira promosi la gak kat kedai nih kan.. aku beli kat kedai adik beradik & adnan.. sebab nih atas suggestion org kat homestay tu gak.. lagipun kedai nih memang ramai giler orang kena Q lagi.. dalam hujan2 tu layan la gambar2 model tak berbayar nih kat kedai kopok losong.. hahahha.

gambar kami bertiga tu kat depan homestay masa nk kua.. yang lain kat kopok losongeh uda.. nape ko asyik gambo mcm tu aja tangan ek.. heheheh
Lepas beli kopok.. terus gi ke pasar payang.. hujan masih tak segan2 untuk turun.. masa tu jam menunjukkan kul 10 pg.. kat pasar payang meronda2 lagi.. pasar payang lebih besar sikit dr pasar siti khadijah... lagi banyak pilihan cumenya rega dia kena pandai tawar la.. ko bayangkan la sutera yang rega dala 150-200 diletaknya tag 480 maunya aku nk masuk kedai tu... haha mahal sehhh tapi dia kata leh kurang 200.. hehe klako gak.. letak rega sampai 480 leh bg diskaun sampai lebih 50% hebat2... tapi aku lagi hebat sebab tak beli.. hahahah tak kuasa aah. Tapi kan aku geram giler sebab tgk baju blouse kain t-shirt yang aku beli kat Internet ada gak jual kat situ.. dan yang bestnya dengan rega yang jauh..jauh... jauhh lagi murah dr yang aku beli.. RM 18 Jekkk.. nk tahu rega aku beli online kat internet RM 42.. perghh kena sound aku ngan mak aku.. ~hah suka sangat beli online.. ok la takpe pasni aku beli baju aimy jek la.. hehe. Kat pasar payang sempat lagi gambo2.. hehe

keluar dari pasar payang dah nak dekat kul 1... kami teruskan perjalanan.. nampak polis dah bawak2 bot dah.. heheh dah mula cuak dah nih.. msg2 kawan aku hehe dia kat rantau pjg baru nk gi pasar payang.. hehe dalam ati kata.. oo kira aku selamat lagi la.. pasal dia lagi jauh.. hahha psikologi je tu. sepanjang jalan tu hujan je sang mentari langsung tak menunjukkan mukanya... mujur la aku dah siapkan bubur aimy 2 bekas untuk makan dalam keta.. kami tak makan takpe.. tapi aimy kena makan la.. sian dia.
Ada hati lagi nk singgah marang beli satar.. hehe masa tu satar baru jek nk bakar tunggu lagi.. last2 satar tak bape garing .. tak mcm beli masa kami datang sabtu lepas.. tu la bekalan makanan sehingga sampai ke port seterusnya... singgah kat peronas jek untuk buang air.. beratur punya lah panjang last2 uda kata long masuk jek toilet laki nih saya jaga kat luo.. haha dengan muka tak bersalah aku masukk aja.. nasib laa.. dah pompuan beratur panjang..
laluan smooth jek sehinggalah aku sampai lepas paka nk masuk bandar kemaman/chukai jem sejam tak gerak2 .. nk masuk petronas kat depan yg 1km tu pun sakit.. sampai petronas tu kami solat2 dulu ..suraunya dah la campur kecik lak tu.. nasib bawak telekung n kami anak beranak jek solat terus dalam tu.. yang lain mcm takut2 nk masuk pasal campo laki pompuan.. beratur kat toilet nih lagiiiiiiiiiiiiiiiiii la panjang... idea aku ngan adik nk masuk toilet laki kurang berjaya kali nih.. haha memula sorang akak tu dh masuk ok la.. pastu sementara tunggu dia kua.. makk aiihh berderet laki2 beratur lak.. hahahahhahahah masa tu laki aku suh beratur gak sekali.. ahhh malas la aku... tahan jek la.. hehe.
dipendekkan citer.... tokeh petronas bgtahu jalan shortcut yang leh save 1.5 Km la dr jem tu.. jem tu sebab jembatan rosak.. sabo jek la.. lepas tu ok jek trafik.. kitaorg berenti kat kedai makan tepi jalan kat cherating sebab dah kebulor last makan nasi goreng pagi tadi kul 8.30.. takut banjir nya pasal.. kalau boleh nk kua dr terengganu seawal yg mungkin.. hehe.. makan kat sini kami sungguh berselera sekali.. sbb lapar la agaknya.. ntah apa nama kedainya.. nih la destinasi makan2 terakhir kami sepanjang trip tu. lepas makan terus masuk hway LPT. sampai ke bangi kul 1 pagi... family aku bertolak balik ke simpang renggam kul 6.30 pagi..

berita hari nih yang aku dengar keadaan banjir di Terengganu semakin buruk.. Alhamdulillah perjalanan kami sekeluarga dilindungi.. kalau tak, tak tahu la macam mana.. kalau la aku balik selasa memang terperangkap la jawabnya. sekian saja la citer percutian sambil menyelam kami nih hehe.

3 comments:

  1. ketua geng..from UK...heheDecember 4, 2009 at 3:45 PM

    cam bestla trip korang walaupun ada insiden suspen takut banjir..aku yg pernah dok ganu 5 thn & kg. mak mertua kat kelantan pun tak travel camni..siap ada BBQ..best2..nnt ko inform homestay yg best utk aku plan trip aku bila balik M'sia nnt..huhu..ntah zaman bila aku nak balik...

    ReplyDelete
  2. ketua geng..from UK...heheDecember 4, 2009 at 3:53 PM

    satu lg aku lupa..untung gilerr babeng minah tu jual baju online..lbh 50% untung..tak leh kan bisnes amik untung camtu? ishkk..cekikkkkkkkkk daraaaaaaaahhh...ko ni pun..pasni hati2 di alam 'maya' masa bersoping online...huh

    ReplyDelete
  3. tau takpe.. lepas ni aku kirim ngan ina atau ko jek la beli blouse.. hehe ko jual la pulak kak.. hehe

    ReplyDelete