hehehe tajuk mcm gempak sangat... tapi hari ahad lepas aku kira berjaya la buat kuih feberet Mr Hubby... "puteri ayu" walaupun tak bape ayu sangat tapi okeh la abis dimakan.. actually aku tahu Mr Hubby suka kuih nih tapi aku rasa mcm remeh aja buatnya.. tu yg malas tu.. tiap kali beli kuih sure dia akan beli kuih nih.... melainkan makcik jual kuih tu tak jual kuih nih la kan.. kihkihkih.. so berbekalkan keazaman dan bahan2 yang memang dh ada aku suh la Mr Hubby gi beli kelapa.. kung kang..kung.. kang la aku kat dapur ngan cik aimy sebagai mandornya.. Masa nih Mr Hubby tgk adik ipo aku pasang lampu kat umah baru kami.. sekali tgk resepi ada pulak bahan yg takde kat umah.. malas pulak tu nk kua.. aku pon ngan gamble jek buat aja kuih tu tanpa 2 bahan yg ditertulis kat resepi tu.. nasib baik jadik gak kalau tak .. mau muntah aku makan sorang.. hehe
ok pada yang nk try aku buh la Resepinya.. tak ingat aku amik kat mana sbb dah ada dalam buku resepi aku.. hehe
Bahan-Bahan
3 Biji Telur ayam
240 gm gula
240 ml santan
270 tepung gandum
1 sudu tepung ubi - takde kat umah ni
1 s/k ovellete - aku derhaka tak letak
Pandan Paste & pewarna hijau
(kalau rajin blend daun pandan la)
kelapa parut (yg putih)digaul bersama sikit garam + tepung jangung
Cara-Caranya
- Pukul telur ngan gula sampai kembang.
- Masukkan santan, pandan paste dan pewarna hijau.
- sambil tu panaskan kukus.
- Masukkan tepung dan bahan2 lain yg lom masuk.. hehe
- kelapa parut yg dh campur garam tadi tekan2 kat acuan yg dh diletak minyak sikit.. supaya senang le dia kua nnt.
- masukkan la adunan tadi kat acuan dan kukus kurang dr 15 minit..
Selamat mencuba puan-puan









