CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, December 4, 2009

Trip to Terengganu ~ Part 3

emm semua mesti tertunggu2 kan trip kami part 3.. haha.. ada ke yang tunggu... gasak la.. Lepas kami bersoping kat pasar siti khadijah kami pon balik la kan.. masa tu cuaca baik lagi.. ok jek.. dr kota bharu tu nk ke KT perghh jauh gak.. hehe mcm aku nk balik kampung aku la.. bangi - simpang.. hehe nih anggaran aja pasal aku kejap2 tak sedo yang aku telah membuta.. hahhaha. pemandangan waktu malam kat area KT menarik la jugak.. ada la amik gambo sikit2..tapi sebab perut keroncong giler.. semuanya jadik suam2 kuku aja.(ambik gambo lebih kurang aja). korang bayangkan la kami makan last sekali kul 12 lebih kat umah kawan aku yang kawen tu la.. makan benda2 lain tu ada la.. yang berat maksud aku.. aihhh tak paham2. aku takut gak nk makan sebarang2 nih pasal wabak taun kan.. pastu kepialu lagi.. so semua tahan lapar untuk aktiviti yang lebih menyeronokan malam nih.. hehe apa kah itu?? sila baca en3 ni sampai abis ok.

Jangan korang pelik pulak... nape gambo lebih kurang sama jek kan.. pasal agaknya time nih aku baru terbangun kot.. & maybe pemandangan sebelum nih kabur aja.. haha


ok sampai la ke acara yang ditunggu2... Malam BBQ.. haha. actually aku ngan Mr Hubby dah plan b4 kami gi sini lagi sebab nk buatkan trip kami nih lebih exciting sikit.. tak de lah datang semata nk gi majlis kawen & soping..soping..soping jek.. so ada la aktiviti yang mengeratkan kekeluargaan.. hehe. Sampai jek kat homestay sementara tunggu Mr Hubby mandi n hidupkan bara, aku ngan kak ngah mula lah sinsing lengan (betul ke istilah n ejaan aku nih) ~mak kalau baca sila betulkan ye.. haha. aku terus keluarkan ayam yang dah diperap sebelum kua umah pagi tadi... siang ikan n udang yang dibeli kat pasar siti khadijah jauh tuuuu. satu keta lagi sempat menyinggah ke mydin.. (kat KT ada 2 je pasaraya mydin ngan giant.. Giant tu pulak idup segan mati tak mau.. hehe) diaorg gi membeli kambing slice, sosej dan beberapa barang yang dirancang & tak dirancang.. biasa laa mencapai apa yg nampak.

service tuan umah homestay nih memang tip top ... cakap jek.. cepat aja dia respon.. aku balik2 umah aja dia dah siapkan tempat BBQ dengan kipas.. siap dengan 2 beg arang.. fire starter skali.. kira memang mudahkan keje kami la kan.. gambar kat bawah nih sebelum sesi BBQ bermula


bila semua dah ada kat rumah dan Mr Hubby dah hidupkan api... apa lagi diaorg (Mr Hubby & Uda) panggang la segala mak nenek yang telah disiapkan tadi... aku siapkan pencicah.. satu kicap (resepi MIL aku) satu lagi budu.. abis sebotol aku curah.. mana aku tahu aku ingat mcm air asam buatnya.. hahaha sengal. tapi kira abis la gak sampai esok pagi.. hehe. dalam gambo2 nih si comel aimy tidak beraksi pasal dia sedang lena diulit mimpi dan bangun bila kami dh nk mula makan.. hehe tapi tak leh kua join sebab malam dan dia tu masih bawah umur :) . tunggu besar sikit ye sayang...

antara menu2 yang disediakan... nasi putih pon ada tapi korang tak terliur lak nnt.. huhu

nih aku yang kira org kuat gak interframe jap konon2 membakar


mak baru nk makan sebab tadi jaga si aimy.. nih aku take over lak jaga anak aku.. hehe

malam kami berakhir dengan meriah.. perut pon kenyang kan.. so tido la dengan lena sekali.. tapi dalam kul 4 pg terbangun.. hujan turun mak aiihhhh lebat nya.. berdebo2 dah nih.. dalam hati berdoa aja.. Ya Allah selamatkan la kami balik... jangan la banjir dulu... esoknya kami nk balik dah.. emm apa aktiviti esok?? hehe tunggu jap lagi part 4 akan menyusul

No comments:

Post a Comment